I'm in the corner, watching you kiss her

Det var helg.
Och alltså inte mer än några dagar sedan jag var ute.
Men nu var jag tillbaka i Göteborg igen.
                            Tillbaka på AVENYN.

Nivå hade fixat metalldetektorer. Smart. De vill undvika ännu en skottlossning, alternativt ett knivdåd.
Tryggt.

Men handväskan gick på utsidan. Den fick man ställa på ett bord när man gick igenom.
Ingen som drog den igenom metalldetektorn, ingen som kollade den.

Inte tryggt.

Inget folk på första golvet.
Allt folk var högre upp.

Mycket nytt folk. Inte de gamla vanliga som man känner igen.
                                                                                Jo en. Han hade funnit sin plats vid baren.
Delade inte alla andras lust att dansa till klassikerna.
                             Han hade hittat en tjej. Det var anledningen.
Ett troll?

Men när deras samtal gick över till strul blev jag konfunderad.
Han har tjej. Som inte är ett troll. Värt att slösa bort?

Eller hon får inget veta kanske...
Ännu en otrogen kille. Skärpning. Ett troll? Really?

Men Drömhus alltså?
                             Jag visste inte att uteställena fortfarande körde på den gamla dängan från 99 (?).
Trevligt i och för sig. Alla sjöng med.

En tripp på uteserveringen och sen drog vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0