Avrundar detta året med festande

        Jag är helt förvirrad.
Vad är det för dag?
Det undrar jag varje dag...
Förvirrad. Jag säger ju det.

Nyår närmar sig! Helt otroligt.
                                                 Vi rundar av detta året med att festa.
Det låter bra.

Fast nyår borde vara på sommaren istället.
Vädermässigt alltså.

Att stå utomhus på tolvslaget i någon timma och önska alla gott nytt år och titta på raketer är så himla dumt!
Egentligen. Fast ingen känner denna kyla. Champagnen brukar vara påbörjad innan det.

Men tänk om det hade varit på sommaren.
Då hade alla stått utomhus i klänning och shorts och skjorta.           Okej vissa gör ju det ändå.
Men på sommaren hade det varit enklare.
Och man hade kunnat bada på tolvslaget!

Nej förresten. Man ska inte bada i det tillståndet! Jag uppmanar inte någon till det. Tänk efter.

Men nu i stället får vi alla stå där i 14 minus och tycka att en jacka räcker.
Vi kommer inte känna något behov av mössa eller vantar. Erkänn nu. Det är så.

                           Årets fest?        Nej.            Nyår är inte överskattat, men det är heller inte årets fest.
Årets fest är midsommar.
                                          Den är på sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0