Young girls

Avenyn.
Klockan är närmare tolv och gatorna börjar fyllas av alla som ska ut och festa.

Tre tjejer kommer gåendes längs gatan. De är finklädda och glada. Det verkar som att de ska gå ut. Men är dom inte bara 17?
Alla har väl kört på falskleg någon gång (inte jag, jag körde helt utan) men de andra vill väl inte ha 17 åringar där inne.

Från fyrans spårvagn hoppar ett gäng killar av. De är snygga, välklädda och med den rätta attityden.

                                        Alla på perrongen tycker det i alla fall.

Den ena drar handen över ryggen på mig.
Hej.

Sedan fortsätter dom mot ett av uteställena ner mot Kungsport. Dit skulle inte jag.
När de går förbi de tre tjejerna hälsar de. Tjejerna blir fnittriga. Generade. De gör en u-sväng och går så att dom ska RÅKA stöta på killarna igen.

Killarna ville inte ha med dom. Det betydde ingenting. Tjejerna är ovana. De inser inte detta utan halvspringer på i sina klackar och vill haka på till nästa ställe. Killarna ser dom inte. De är i deras värld. Kvällen är ung ännu och de har inte valt ställe ens. Nu får dom lugna ner sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0