Halloweenfirande?

Halloweenfirande på uteställena i dag eller i morgon?
Jag och kompisarna fick för oss att det firas i morgon. Fast jag måste erkänna att jag faktiskt inte har kollat.
Antagligen firas det väl båda dagarna.

Här i Göteborg brukar det vara högre ålder på lördagar så de under 20 firar kanske idag.

Men nu måste jag ifrågasätta halloweenfirandet på uteställena. Kommer någon ens att klä ut sig?
Är man på förfest eller halloweenfest och sen drar ut så förstår jag att man är utklädd. Men jag kan inte förstå varför man skulle klä ut sig för att sedan gå ut?

Jag kör nog på vanlig partyoutfit. Sen kan man ju diskutera om det anses tråkigt eller inte.
Hoppas fortfarande på det fina pyntet på krogarna.
Vi ses ute i vimlet imorgon. Och för er som inte tycker att Sverige kan fira halloween: se det som en vanlig utgång då. Det kommer vara fler som inte anstränger sig än som gör det tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0