Collage

Nej nu ska vi ge forna Collage en chans.
Eller inte en chans, utan en beskrivning.

Jag vet om att de är många unga där, i 18 års åldern, men det var onsdag och vi kunde lika gärna börja kvällen där.

På övervåningen började vi våran kväll i sofforna med drinkar. Vi fick snabbt sällskap av några militärkillar.
Våran tjejkväll som skulle vara början på denna utgång blev inte långvarig.

När våra drinkar var avslutade kände vi att denna pratstunden också var det.
Vi reste på oss och försvann in i rummet med baren.

Så som jag minns en del av dansgolvet så var det typ som en glasveranda. Den andra delen av dansgolvet var framför baren. Inte vidare smart planering...

Sedan kunde man gå "ut". Det var liksom som en liten gård där alla stod och rökte.
Där var det trevligt. Det finns inget liknande i Göteborg. Eller jo, Boulevard förresten. Fast där är man ute på riktigt så att sitta där i januari utan jacka var inget vidare smart, men det tar vi någon annan gång.

Men tillbaka till Collage´s gård. Man kunde stå vid någonting. Jag minns dock inte vad det var. Kanske var det där man slängde sina cigaretter, jag minns faktiskt inte. Och det har ingen större betydelse i detta, men jag har bara svaga minnen av att det fanns något i mitten.

Det fanns även en VIPhylla där.
Men den var inget vidare.
Folket där var fjortisar och hade ingenting med VIP att göra. Festa kunde dom inte heller så det var roligare där nere.

Det stället har bytt ägare. Igen. Och efter det har jag inte besökt det. Collage var fullt, varmt, halvbra men suddigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0