Dresscode

Det var helg och jag och kompisarna skulle ut.
Men i sista sekund ändras planerna och vi ska dra på någon hemmafest ute i Saltis (tror jag att det var.)

Men okej. Vi kan anpassa oss. Fest som fest. Det är ändå inga dåliga fester där ute så detta kunde bli bra.
Men däremot klädkoden ändrades lite. Kort klänning, bara ben och klackar kändes inte som någonting som passar vid ett sådant tillfälle.

Efter att ha gått igenom hela garderoben, och resväskan för min del, hittar vi de perfekta kläderna.
                                                Med låga skor drog vi oss mot taxin.

Någonstans på vägen ändras allting kan jag säga och efter att ha hoppat ur taxin och bytt till en annan bil som tog oss tillbaka till stan så hamnade vi på något trevligt ställe inne i stan.

Efter några drinkar drog vi vidare och hamnade på ett uteställe.
Hur fungerar den klädseln ute på krogen?
                                                             Alltså den funkar.
Men det är inte partyklädsel på samma sätt.
Men ändå sågs det inte som konstigt att komma i byxor.

Jag vet inte egentligen. På ett sätt så tycker jag att det är lite konstigt för till krogen hör kjol eller klänning.
Men det gick bra.
Det var i alla fall skönt att ha låga skor.

Men jeans däremot. Nej. Nej. NEJ. Det funkar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0