Fel ställe

Fortsätter där vi slutade.

Någonstans mellan baren och fönstrena möter jag två killar.
Den ena är efter en av mina kompisar och påminner om Musse, tv-profilen som jag minns från tv6 bl.a.

Hans kompis var trevlig och prata är alltid kul.
Så frågar han: -Är du också lite äldre?
Då visar det sig att killen är 79a.

-Vad gör du här då? frågar jag och syftar på att detta kända uteställe mitt på Avenyn alltid har en yngre målgrupp.
Det är ju inte så att Nivå har folk över 25 ens.

-Jag vet inte, haha, svarade han.

-Nej men seriöst. Vad gör du här?
frågade jag och gick därifrån.

Är man 79a ska man inte hänga där. Och att han undrade om jag också var äldre vet jag inte om jag ska ta som någon komplimang. Dock konstigt då alla alltid tycker att jag ser ut som den åldern jag är.

Men 79a? Jag kan inte släppa det. Byt ställe. Gå runt hörnet, där finns utestället för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0