Greven

En utgång för ett tag sedan startades hemma hos oss.
En massa vin och jag bjöd friskt.

Min nivå blev bra också.
Sedan en tripp till själva Stureplan.
På vägen tar vi alla ut pengar och jag är den som blir osäker om jag fick med mig kortet därifrån. Men sådant kan man alltid kontrollera dagen efter. Smart? Nej...

Första stoppet blev på något ställe som började på S.
Okej jag erkänner. Jag minns inte var vi var. Så.

Bakom baren står självaste Greven. Greven! Förutom att digga musiken med honom inne i Sturegallerian så har jag inte sett honom särskilt många gånger.

Jag blev glad och styrde stegen mot baren för att beställa min första drink. Men då tar en av killarna i mitt sällskap tag i min arm och säger att han och jag ska gå vidare.
-Men hallå Greven är här, sa jag och betraktade hur han blandade drinkarna med ett självbelåtet leende.
-Mm, just därför.

I stället hamnar jag på helt fel uteställe, utan resten av gänget, bara han och jag med en öl i handen.
Nu väger dessa situationer ganska jämt ändå.
Men Greven: Jag kommer tillbaka! Och då förväntar jag mig den godaste drinken någonsin! På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0