På fyllan är vi alla singlar

Lägenheten låg långt bort och jag och en kompis åkte ett bra tag innan vi kom fram.
Men lägenheten var trevlig.
Våran tredje kompis hade alltså perfekta lägenheten för förfest.
Vi dukade upp med vinglas och hon bjöd på saltapinnar. Det enda tilltugget hon hade hemma sa hon. Lite udda kanske.
I bokhyllan hittade vi en massa gamla cd skivor och alla vet att det är sådant som får igång fester.
Nostalgi till 2004 och även till kära 90 - talet.

                 Men vi var bara två som svepte vin till dessa sköna klassiker.           En annan kompis stod fortfarande och sminkade sig i badrummet.
Slutligen kom hon ut till oss och höjde sitt glas.

Vi pratade om vilken fantastisk kväll vi skulle ha, som om vi alltid sa, och skålade alla tre.
-På fyllan är vi alla singlar! sa plötsligt en av dom.

På fyllan är vi alla singlar?
Vad kommer det sig att alla tar så lätt på det här att vara trogen. Jag blir lika förvånad varje gång.
Flera av mina kompisar säger det också alltid. Som om en bra festkväll går ut på att få ragg. Som att det var jobbigt att vara tillsammans med någon. Någonting säger mig då att den personen inte är rätt.
 Men varför lämna den när man kan skaffa tillfälliga på krogen och sedan gå tillbaka till sitt säkra förhållande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0