Drinkarna som hamnar på MIG

Jag har en väldigt fin klänning i svart.
Den sitter väldigt snyggt men den gör sig inte så bra på kort. Eftersom att tyget inte är helt slätt så ger den intryck av att ha olika svarta nyanser.
Nu är detta inte större än ett i-landsproblem men jag ville bara poängtera detta.

Men i alla fall. Varje gång jag har den på mig så är det alltid någon som har lyckats spilla ut sin drink över mig.
Oavsett var jag är.
Klänningen betyder otur. Den drar till sig drinkar. Eller klantiga personer?

Första gången det hände var i VIPen på Spybar, och VIPen betyder: Det tar tid att ta sig ut därifrån och vidare var man nu vill.

Jag ville till servetterna.

Fråga inte hur jag kom på den idén. Självklart skulle man inte hinna torka upp den utspillda drinken innan den sugits upp i tyget, men jag tänkte ge det ett försök. Ni vet hur tankarna går efter några glas? Inte så långt...

Efter att ha krånglat mig ut från VIPen och förbi alla som stod utanför så insåg jag att det var försent.
Då var det bara att återvända in i VIPen igen. Men med helt genomblöt klänning.

Självklart spiller folk hela tiden på krogen, men det är bara när jag har den klänningen som jag lyckas få HELA drinkar över mig. Detta är ett återkommande problem, men jag är inte den som ger upp. Att fortsätta festa i blöta kläder är inte fel. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0