Uteställen i Göteborg

Det finns hemsidor som tipsar om de bästa uteställena och det finns olika tidningsreportage.

Men någonting jag har tänkt på varje gång dom skriver om uteställena i Göteborg är att de alltid nämner de alternativa uteställena.
Alltid!

De skriver om Andra Långgatan som jag själv aldrig har varit på och aldrig skulle gå till då det inte är min typ av uteställen, och de tipsar om Styrbord Babord som är samma stuk.

Varför skrivs det aldrig om Park Lane, Excet, Push eller sådana ställen?

När Push någon gång väl har omnämnts i en text så är det ofta inte speciellt lockande. Man märker att skribenten själv är alternativ och utmålar Push som värsta utestället med en speciell typ av folk.
Visst nu är det kanske delvis sant men jag ser det som något positivt och inte alls negativt. Det är därför jag hänger på sådana ställen.

Därför fungerar inte Djungeltrumman för dom är bara alternativa.
Därför kan man inte lita på olika tidningar för journalister är allmänt alternativa.
Därför är Metro sämst på att skriva om helgens nöjen.

Antingen får man lägga fram det som att alla uteställena är bra på sitt sätt, eller så kan man inte tipsa om uteställen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0