Solidaritet Arena

Det har öppnat ett nytt uteställe vid Globen.
Stället kan ta 1500 gäster och är 500 kvadratmeter stort.
Låter lovande?
Knappast för mig. Jag kommer aldrig åka dit, men det är säkert bra för de som inte gillar Stureplan.

Det kändes lite som ett ställe för de under 18 men så är inte fallet då det serveras alkohol där inne. Men man tänker lite på Elverket när man hör talas om det.

Öppningshelgen var ingen direkt succé för stället. Självklart tar det alltid lite tid innan folk hittar till nya ställen.
Men att vakterna svarar några ungdomar som frågade hur många det var där inne att det är 300, är inte okej.
Typiskt vakter.

Namnet tycker jag inte heller är bra. Från flera håll faktiskt.
För det första finns det redan ett Solidaritet, vid Stureplan.
Och för det andra tycker jag inte om ordet solidaritet.
Hittills har jag svårt att se någon större succé som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0